S tím, jak organizace rozšiřují své aktivity na více platforem, musí také spravovat obsah, který se na nich šíří. To vyvolává otázky, jak chránit publikum před nelegálním obsahem, zejména pokud jde o zabezpečení e-mailů. Jedním z nejlepších způsobů, jak se s těmito útoky vypořádat, je integrace technologie hloubkového učení (deep learning), která dokáže identifikovat složité a nenápadné škodlivé soubory v e-mailech.
Moderace obsahu je důležitá, protože vaše online komunita si zaslouží otevírat e-maily, aniž by byla zasypávána explicitním obsahem nebo phishingovými schématy. V tomto článku se budeme zabývat důležitostí moderování obsahu a některými bezpečnostními řešeními, která mohou organizace používat ke sledování bezpečnosti e-mailů.
Proč je nutné moderování obsahu?
Vaším hlavním zájmem by mělo být nejen vytváření poutavého online obsahu, ale také vytváření obsahu, který je bezpečný. Moderování obsahu je proces sledování toho, co se objevuje v obsahu, ať už zaslaném vaší společností, nebo zveřejněném uživateli na vašich stránkách.
Zprávy a soubory, které se dostanou ke koncovým uživatelům, mohou například obsahovat nahotu, nevyžádaný materiál nebo škodlivé odkazy. Řešení zabezpečení e-mailů by mělo identifikovat a blokovat škodlivý obsah e-mailů dříve, než se dostane do schránky uživatele. Mnoho poskytovatelů zabezpečení elektronické pošty označuje nevyžádané e-maily, ale označování slouží pouze k polovině účelu.
Navíc s nárůstem cloudových prostředí, jako je Google G-Suite a Office365, musí společnosti začlenit pokročilá bezpečnostní řešení, která odhalí hrozby zero-day ve spamu. Pro ochranu před e-mailovými útoky musí organizace vybavit své IT a bezpečnostní týmy pokročilou prediktivní technologií, která identifikuje a minimalizuje rizika.
Je třeba myslet jak na obsah, tak na příjemce e-mailů. Mnoho rodin má sdílené počítače a účty, a více než 70 % rodičů uvádí, že po dovršení 14 let již nedohlíží na čas strávený svými dětmi online. To znamená, že nezákonný nebo škodlivý obsah se může dostat ke komukoli, ať už je vaším odběratelem, nebo ne.
Moderní software pro moderování obsahu využívá pokročilé technologie, jako je hloubkové učení (Deep Learning) a analýza velkých dat (Big Data), aby poskytl nejvyšší úroveň ochrany pro zabezpečení e-mailových platforem. Hledejte řešení zabezpečení typu "vše v jednom", které dokáže monitorovat veškerý obsah, včetně obrázků, zvuku, videí a multimediálního obsahu.
Řešení zabezpečení pro správu obsahu
U jakéhokoli druhu zabezpečení je často nejlepší kombinovat stará pravidla s nejmodernějšími technologiemi. V případě zabezpečení e-mailů tomu není jinak, a existuje několik osvědčených tipů, které je třeba mít na paměti při zkoumání vlastních systémů.
E-mail navíc není samostatný systém. Vaše e-mailové servery a obsah zasílaný vašim odběratelům, fungují v rámci větší sítě náchylné ke zranitelnostem, které by mohly ovlivnit váš obsah. Zde jsou některá běžná bezpečnostní řešení, která se mohou týkat i vašich strategií správy obsahu.
Kontrola zabezpečení na úrovni vrstev
Pro digitální zdraví je zásadní vrstvený přístup k zabezpečení, který zahrnuje prvky, jako je antivirový software, brány firewall a lidský dohled. Tento mnohostranný přístup pomáhá identifikovat a blokovat zranitelná místa v síti a odhalit anomálie v případě narušení. A i když je zabezpečení e-mailů jedním z pilířů vícevrstvého přístupu, není to jediná věc, na kterou je třeba pamatovat.
Na back endu je firewall dobrou obranou, protože narušuje příkazové a řídicí servery (komunikace C2) používané při fungování ransomwaru. Servery C2 uchovávají šifrovací klíče, hesla a jedinečné údaje o zákaznících, takže zablokování této komunikační cesty může zmařit útoky ransomwaru. Pokud má vaše organizace strategii společné obrany, můžete navíc získat IP adresy těchto serverů C2 a zařadit je na seznam blokovaných serverů.
Co se týče front-endových hrozeb, více vám o správě systému řekne zkušený webový vývojář. Při vytváření webových stránek, e-mailových serverů atd. se poraďte s vývojáři, kteří mají zkušenosti se správou obsahu a zabezpečením. Průměrný vývojář na volné noze si účtuje 60 až 80 dolarů za hodinu, takže pokud nemáte ve firmě někoho s těmito odbornými znalostmi, mohou být volbou právě vývojáři na volné noze.
Zmenšete plochu útoku
Další strategií, jak ochránit organizaci před útoky, je zmenšit potenciální plochu útoku. To zahrnuje hardware a prostředky vystavené vnějšímu světu, které by útočníci mohli zneužít, a také lidské složky, jako jsou zaměstnanci a uživatelé. Čím širší je útočná plocha, tím více příležitostí mají škodliví útočníci k ovlivnění vaší organizace.
I když je e-mail pro vaši firmu kritickou marketingovou strategií, možná o něm nepřemýšlíte jako o potenciální hrozbě. Hacky do vašeho systému by však mohly zbraňově využít seznamy vašich odběratelů, což by zlým aktérům poskytlo způsob, jak zaútočit na vaše zákazníky pomocí škodlivých e-mailů. Pokud navíc nesledujete interní komunikaci a nevzděláváte zaměstnance v oblasti phishingu a malwaru, může být ohrožena celá vaše společnost.
Chcete-li tuto plochu útoku minimalizovat, začněte mapováním sítě možných hrozeb. To zahrnuje vše od zaměstnanců, kteří se stanou obětí phishingových útoků, až po roboty, kteří se pokoušejí zveřejnit škodlivý obsah na vašich webových stránkách.
Poté byste měli použít systémy využívající automatizaci a lidský dohled, které se zaměří na všechny možné body ohrožení. Investujte do systémů zabezpečení e-mailů, které škodlivý obsah nejen označí, ale také zcela zablokují. Spolupracujte také s týmem kybernetické bezpečnosti, abyste zajistili, že všichni zaměstnanci budou informováni o různých e-mailových hrozbách.
Aktualizujte software
Aktualizace softwaru jsou pro systémy vaší organizace klíčové. Například útok ransomwaru WannaCry zasáhl téměř 230 000 počítačových systémů a způsobil finanční ztráty ve výši 4 miliard dolarů po celém světě.
Společnosti, které se staly obětí útoku WannaCry, neměly aktualizovaný operační systém Windows. Bezpečnostní záplata společnosti Microsoft by odstranila zranitelnost, kterou EternalBlue využil k napadení softwarových systémů. To ukazuje, jak důležité je pravidelně aktualizovat software a systémy.
Rovněž je třeba mít přehled o nejnovějších technologiích v oblasti správy obsahu. Útočníci a spammeři využívají strojové učení, takže to musíte dělat také. Umělá inteligence a ML zlepšují zabezpečení správy obsahu způsobem, o kterém většina uživatelů ani neví. Například obrovské systémy CMS, jako je WordPress, mají pluginy pro detekci spamu a provozu botů, které aplikují ML na zabezpečení obsahu.
Závěr
E-mail zůstává pro kyberzločince významnou cestou k útokům typu phishing a dalším. V reakci na to jsou systémy pro moderování obsahu mnohem lepší v odhalování problémů v systému dříve, než se mohou rozšířit, a minimalizují tak vystavení uživatelů a zaměstnanců škodlivému obsahu. Proto by moderace obsahu e-mailů měla být klíčovým pilířem zabezpečení pro velké i malé společnosti.
Comments